Actie Kerkbalans 2022 – update

Beste gemeenteleden,

De afgelopen weken is een grote groep vrijwilligers uit onze gemeente weer op pad geweest om uw financiële toezeggingen voor het komende jaar te verzamelen. Hierbij willen wij deze vrijwilligers graag heel hartelijk bedanken voor hun inzet en het feit dat we dit jaar weer op jullie konden rekenen! Het voordeel van een grote groep vrijwilligers is dat er per adres meer (persoonlijke) aandacht aan de actie gegeven kan worden.

Dit jaar zijn er twee verschillende groepen aan de slag gegaan met de totaal (ongeveer) 670 adressen in onze gemeente. De eerste groep is op bezoek gegaan bij de (ongeveer) 90 gemeenteleden die aangegeven hadden een periodieke gift overeenkomst (voor een periode van minimaal 5 jaar) te willen afsluiten. De gemeenteleden die een periodieke gift overeenkomst afgesloten hebben, zullen gedurende de jaren dat hun overeenkomst loopt niet meer voor de Actie Kerkbalans benaderd worden (omdat zij nu een vaste toezegging per jaar hebben gedaan voor de looptijd van de overeenkomst).

De tweede (grootste) groep is op bezoek gegaan bij de overige (ongeveer) 580 adressen. Afgelopen zaterdag hebben we alle toezeggingsformulieren verzameld en geïnventariseerd. Tegelijk hebben we ook alle toezeggingen uit de afgesloten periodieke gift overeenkomsten gefilterd. Daarbij kwamen we op dat moment uit op een voorlopige totaalstand aan toezeggingen van EUR 132.048,50. In de begroting voor 2022 hebben wij een totaalbedrag aan vrijwillige bijdragen opgenomen van EUR 141.500.

Vorig jaar op dezelfde dag hadden we een totaalstand aan toezeggingen van ruim EUR 119.000 op een begroot totaalbedrag van EUR 125.000. Uiteindelijk hebben we over 2021 het begrote bedrag ruimschoots gehaald.
In vergelijking met hetzelfde moment vorig jaar is de totaalstand dit jaar dus ongeveer EUR 13.000 hoger. Dit is voor een bedrag van ongeveer EUR 11.000 afkomstig van de gemeenteleden die een periodieke gift overeenkomst afgesloten hebben.
Omdat er nog een aantal toezeggingen en overeenkomsten binnen moeten komen, hebben we er vertrouwen in dat we het begrote bedrag voor 2022 kunnen gaan halen. Wij zijn enorm dankbaar voor en blij met uw toezegging! Wij voelen ons gesteund door u. Hartelijk dank daarvoor!
Wij zullen er voor zorgen dat de gemeenteleden die een periodieke gift overeenkomst hebben afgesloten, van ons zo spoedig mogelijk het door ons getekende exemplaar retour ontvangen in hun brievenbus. Bij deze nogmaals bedankt voor uw langjarige toezegging middels het afsluiten van de overeenkomst!

Mochten wij, om welke reden dan ook, uw toezeggingsformulier of overeenkomst nog niet in ons bezit hebben, dan is het mogelijk om deze alsnog op maandagavonden tussen 19.00 en 20.00 uur bij ons in te leveren in de kerkrentmeesterskamer. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan kunt u via e-mail of telefoon contact opnemen met Aad Gravekamp (zie contactgegevens in het colofon van dit Kerkewerk).

Met vriendelijke groet,
Namens het College van Kerkrentmeesters,