Vacature: koster voor 18 uur per week.

Koster (m/v) voor 18 uur per week (0,5 fte)

Wij zijn een veelkleurige gemeente, gelegen in het dorp Valkenburg aan den Rijn, onderdeel van de gemeente Katwijk, en grenzend aan onder andere Leiden. Onze gemeente is onderdeel van de Protestantse Kerk in Nederland. We zijn een confessionele gemeente waar ruimte is voor verschillen in persoonlijke geloofsbeleving. Hierdoor voelen veel verschillende mensen zich bij ons thuis. Wij zijn een echte dorpsgemeente, met veel ouderen, veel gezinnen met jonge kinderen en een kleinere groep jongeren. Onze gemeente telt ongeveer 1400 leden.

Als koster ben je mede het gezicht van onze gemeente. Gastvrijheid is je dan ook op het lijf geschreven. Wij bieden een interessante, zelfstandige functie met veel vrijheid en ruimte om vorm te geven aan het gebruik van ons kerkgebouw.

Wat ga je doen?
– Je brengt het kerkgebouw of de kerkzalen in gereedheid voor kerkelijke activiteiten;
– Je begeleidt als koster de erediensten en rouw- en trouwdiensten;
– Je coördineert de inzet van hulpkosters;
– Je zorgt voor het verstrekken van koffie en thee tijdens kerkelijke bijeenkomsten en vergaderingen;
– Je bent verantwoordelijk voor het (laten) uitvoeren van kleine reparaties;
– Je bent verantwoordelijk voor de schoonmaak van het gebouw;
– Je bent verantwoordelijk voor de inkoop van koffie, thee e.d. en schoonmaakartikelen;
– Je voert werkzaamheden uit m.b.t. de verhuur van het kerkgebouw of de kerkzalen;
– Je voert de administratie i.v.m. de verstrekking van dranken in geval van de verhuur van het kerkgebouw of de kerkzalen;
– Je legt verantwoording af aan het college van kerkrentmeesters.

Wat neem je mee?
– Je hebt MBO werk-/denkniveau en eventueel praktijkervaring in een vergelijkbare functie;
– Je hebt een open en gastvrije houding;
– Je hebt goede communicatieve vaardigheden en een representatieve uitstraling;
– Je kan goed samenwerken;
– Je bent flexibel en vindt het geen probleem om ’s avonds en in het weekend te werken;
– Je bent in het bezit van een BHV diploma of bereid dat te halen;
– Je bent lid van onze gemeente of bereid om lid te worden;
– Je woont in de gemeente Katwijk, maar bij voorkeur in Valkenburg aan den Rijn zelf.

Wat bieden wij?
– Een salaris tussen de € 917,- en € 1.219,- bruto per maand (bij dienstverband van 0,5 fte), afhankelijk van kennis en ervaring. Dit is salarisschaal 4 van de PKN. Daar bovenop krijg je 8% vakantietoeslag in mei en een eindejaarsuitkering van 8,3% in december;
– Een aanstelling voor 1 jaar en als het van beide kanten goed bevalt aansluitend een vaste aanstelling;
– Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de regelingen van de PKN (zie website van de Protestantse Kerk in Nederland).

Enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren! Je kan je cv en motivatiebrief tot uiterlijk 19 februari 2022 mailen naar het College van Kerkrentmeesters via het mailadres rentmeesterhgv@gmail.com.
Wil je eerst meer weten over de inhoud van de functie? Bel of mail dan naar kerkrentmeester  Hans van Duijn via 06 – 53417525 of hans@duijnschilder.nl