Aktie Kerkbalans 2023

Deze week wordt door de vrijwilligers bij u aangebeld en de envelop Aktie Kerkbalans 2023 (A KB) overhandigd. U kent natuurlijk de A KB van de voorgaande jaren. De gemeenteleden die vorig jaar een langjarig contract hebben afgesloten, worden vanzelfsprekend niet bezocht.
De gemeenteleden die wel een envelop hebben ontvangen, worden van harte uitgenodigd om mee te doen. In de envelop treft u 3 zaken aan:

• Een folder, waarin nog eens duidelijk wordt uitgelegd waarom het belangrijk is om mee te doen. Natuurlijk hebt u dit jaar last van hoge inflatie, hoge energielasten etc. etc. Bedenk echter ook dat de financiën van onze gemeente met diezelfde problematiek te maken heeft (stijgende kosten) en de inkomsten alleen stijgen als wij met z’n allen meer geven dan vorig jaar. Helaas zijn er nog steeds gemeenteleden die denken dat we met 25 euro voor een heel jaar de kerkelijke gemeente draaiend kunnen houden. Dat kan echt niet! Probeer in ieder geval uw bijdrage 2023 hoger te laten zijn dan 2022.
  • Een toezeggingsformulier

Voor de mensen die worstelen met het toezeggingsformulier:
eigen overschrijving betekent dat u zelf aan uw bank opdracht geeft om een bedrag over te maken naar de bankrekening van de kerkvoogdij. Dit kan door de aangehechte acceptgiro in te vullen en te ondertekenen of door uw bank te melden dat zij maandelijks een bepaald bedrag moeten overmaken (de zgn. periodieke overschrijving). Dit doet u dus zelf.

automatische incasso betekent dat u de kerkvoogdij machtigt om maandelijks/per kwartaal/jaarlijks een door u in te vullen bedrag af te schrijven van uw bankrekening. U moet wel controleren of uw juiste IBAN staat ingevuld en of u hebt ondertekend. En natuurlijk de juiste kruisjes hebt gezet.

• een retourenvelop (Uw antwoord op A KB). Dit is de envelop waarin u het ingevulde en ondertekende toezeggingsformulier teruggeeft aan de loper AK B 2023.

Mocht het e.e.a. niet duidelijk zijn of roept het anderszins vragen bij u op; schroom niet om mij aan te spreken.

Alvast hartelijk dank voor uw deelname.
Aad Gravekamp
Kerkelijk Ontvanger