Bericht van de kerkenraad

Jaap van Gils heeft besloten om zijn functie als voorzitter van de kerkenraad neer te leggen in verband met burn-out-klachten. Hij blijft wel aan als wijkouderling. Verder heeft Hans van der Does zijn functie van scriba en lid van de kerkenraad neergelegd. Hij heeft het afgelopen jaar naast het scribaat veel andere taken te doen gehad en loopt er tegen aan dat de omvang van het werk en de cultuur van werken binnen de kerkenraad, zoveel energie vergt, dat dit een onevenredige belasting is geworden voor hemzelf, zijn gezin en zijn gezondheid. Hans zal de kerkenraad op afstand wel blijven steunen in deze moeilijke tijd. Wij als kerkenraad vinden de besluiten van Jaap en Hans zeer spijtig en trekken dit ons aan. We willen hieruit lessen trekken voor de toekomst. We zijn Jaap en Hans zeer dankbaar dat zij zich met hart en ziel hebben ingezet voor onze kerkenraad en gemeente en dat Jaap aanblijft als wijkouderling en Hans op afstand ons blijft steunen.