Collecte voor Kinderen in de knel op Eerste Kerstdag

Jaarlijks houden we als diaconie op 1e kerstdag dan ook de uitgangscollecte voor Kinderen in de knel. Een project van Kerk in Actie. Dit jaar is de opbrengst voor de kinderen in de vluchtelingenkampen in Griekenland. Zij leven onder erbarmelijke omstandigheden. Kerk in Actie wil daar juist met Kerst wat Licht brengen.

Om dit project wat meer bekendheid te geven en om ons als gemeente mee te nemen in het dagelijks leven van deze kinderen, is er een speciaal blad uitgegeven. Geef Licht. Op 28 november, eerste Advent, zal dit blad in de kerk uitgedeeld worden en kunt u, indien u niet in de kerk aanwezig kunt zijn een exemplaar meenemen naar huis. Ze komen voor in de hal van de kerk te liggen. Lees de verhalen met uw (klein)kinderen, maak de advents slinger die in het blad te vinden is, praat er samen over, bidt voor deze kinderen en hun ouders en kijk wat u/jij kunt bijdragen om deze kinderen hoop te geven voor de toekomst. De toekomst die het Kerstkind ons gegeven heeft is zeker…..aan ons om dit goede nieuws door te geven in woord en in daad! Doet u, doe jij mee?