Diaconie (uit Kerkwerk)

We mogen terugkijken op een geslaagde gastenmiddag. Verderop vind u hierover een verslag.

Binnenkort is het Dankdag, op woensdag 2 november. Samen met basisschool de Burcht willen we die dag als teken van dankbaarheid boodschappen meenemen naar de kerk, die we dan na afloop gezamenlijk aan zullen bieden aan de voedselbank. Op dit moment is het nog niet zeker of ook de twee andere plaatselijke kerken meedoen, maar de intentie is er zeker.

Op deze manier willen we als kerk en school een bijdrage leveren aan de grote nood die bij veel mensen is ontstaan. Op zondag 30 oktober zullen er flyers in de kerk uitgedeeld worden waarop de producten staan waar de voedselbank in Katwijk mee geholpen is. Doet u/doe jij ook mee? Ook als u 1 product van de lijst meeneemt, is de voedselbank geholpen……

Niet alles hoeft geld te kosten. De voedselbank Nederland heeft onlangs een overeenkomst gesloten met Douwe Egberts. Dit houdt in dat in de maanden november en december mensen DE punten kunnen inleveren en de voedselbank hiervoor pakken koffie krijgt. Vanuit de voedselbank in Katwijk is aan ons als kerk het verzoek gedaan om ook DE punten in te zamelen. Voor ons een kleine moeite en een mooie actie! DUS…..heeft u nog DE punten liggen die u kunt/wilt missen voor dit mooie doel…bewaar ze en lever ze vanaf zondag 6 november in bij de hal van de kerk. Wij zullen zorgen voor de verdere afhandeling.

Samen met de diaconieën van de “Goede Herder” en de “Lichtbron” zijn we bezig om acties te houden voor het vervoer van hulpgoederen naar Oekraïne. Meerdere ideeën zijn geopperd en we kijken nu naar de uitvoerbaarheid hiervan. We houden u op de hoogte. Het is mooi om zo met elkaar op te trekken en gezamenlijk te kijken welke taken we kunnen uitvoeren.

Heeft u vragen of ideeën hoe we als diaconie ons werk nog beter uit kunnen voeren? Neem gerust contact met ons op.

Namens de diakenen,

Marijke Bor