Gezamenlijke avond GGG – 25 nov 2021

Goed nieuws voor Valkenburg

Wat is het Evangelie voor onze buren? Het lijkt wel alsof het Goede Nieuws van Jezus geen zeggingskracht meer heeft in ons land. Vergeving van zonden hoeft niet zo nodig; iedereen maakt toch fouten? Gered worden door een God/god is voor zwakkelingen die niets van hun eigen leven weten te maken. En we zien wel wat er na dit leven is; want wie zegt me dat de christelijke God de ware is? Kortom: je kunt prima zonder Jezus.

Kennelijk lukt het ons als kerk en als christenen onvoldoende om duidelijk te maken en uit te leven dat het christelijk geloof meer is dan een hobby of keuzeoptie. Op welke manier is het Evangelie wérkelijk goed nieuws voor onze buren? Wat is de kracht ervan voor onze tijdgenoten (Rom. 1)? Waarom kun jij niet ‘prima zonder Jezus’? En kunnen we dan woorden vinden om dat te delen?

We komen samen op 25 november om dieper op deze vragen in te gaan. Neem ter voorbereiding één persoon of stelletje, die Jezus niet kent/kennen, uit je directe buurt in gedachten en breng hen dagelijks in gebed. Vraag de Heer om zich bekend te maken en hoe jij daarin zou kunnen helpen. Houd verder je oren en ogen open en wacht af.

We komen samen in de kerk op 1,5 meter afstand. Let op de looproute en de aanwijzingen van de koster.

Koffie en thee staan klaar vanaf 19.45 uur. De avond begint om 20.00 uur en zal uiterlijk 22.00 uur afgelopen zijn.

Tot ziens!

Rick van Elk en Annette van der Meij