Jeugddienst 26 september

Gericht of met aandacht waarnemen met het oog, ook wel “kijken” genoemd. Iets wat we continu doen als we wakker zijn, als onze gezondheid dat toestaat uiteraard. Maar, is ‘kijken’ ook gelijk aan ‘zien’? En staat ‘bekeken worden’ gelijk aan ‘gezien worden’? Je kent het wel, heb je net een nieuw jurkje of een nieuwe blouse gekocht, zegt niemand er iets van. Of, loop je door de supermarkt en kom je die bekende uit de kerk tegen, ziet hij of zij je niet eens staan! Ze bekijken je alleen maar, terwijl je het liefst gezien wilt worden. Hoe kijkt Jezus naar jou? Ziet Hij jou wel staan? Ook als anderen je alleen maar bekijken? Gezien worden, is serieus nemen; hem of haar erbij betrekken. Logisch, want je mag er zijn! Ten diepste verlangt een ieder daarnaar. Ook in de bijbel, denk maar aan de overspelige vrouw; hoe blij was zij dat ze door Jezus werd gezien? Terwijl de rest haar slechts bekeek. Dit is het thema van de jeugddienst op 26 september 2021, waar dhr. de Best ons meer over zal vertellen. Erik de Mooij en zijn band verzorgen de muzikale medewerking.
Let op, in tegenstelling tot de voorgaande jeugddiensten zal deze dienst om 18.30uur starten! Het is nog niet bekend of deze avonddienst ook live te volgen zal zijn via het Youtube kanaal.

We hopen dat we jullie in de kerk zullen zien.