Kerkelijk werker gevonden!

We hebben u eerder geïnformeerd dat wij op zoek zouden gaan naar een kerkelijk werker om onze gemeente te ondersteunen, omdat wij voorlopig zonder predikant zijn. Wij zijn zeer verheugd dat wij u kunnen melden dat we met Rick van Elk onze kerkelijk werker hebben gevonden. We denken dat hij als persoon en met zijn werkervaring goed bij onze gemeente past. Rick woont samen met zijn echtgenote en hun drie dochters in Reeuwijk. Hij heeft Theologie gestudeerd en heeft werkervaring opgedaan als kerkelijk werker en heeft ervaring met gemeente-, jeugd- en jongerenwerk. Rick start deo volente per 1 september voor onze gemeente en zal 24 uur per week voor onze gemeente aan de slag gaan. We willen hem in september in de eredienst bevestigen als kerkelijk werker en u kunt dan met hem kennismaken. In afwachting daarvan stelt hij zich hieronder alvast aan u voor.

De kerkenraad.
“Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden.”- 2 Korinthe 5:17
Toen ik de Heer Jezus Christus als Verlosser leerde kennen, brak er hoop en leven door in mijn bestaan. Wat een wonder dat de Vader bruggen slaat naar onze levens en het Licht komt aan doen! Voor mij begon toen een weg van werken in Zijn kerk. Via missionair jeugdwerk en een tijd als jeugdwerkadviseur bij de HGJB leidde die weg naar de plaatselijke gemeente. En binnenkort mag ik dan onder u en jullie komen dienen. Ik zie ernaar uit om samen te ontdekken hoe de Heer uw en jouw leven vernieuwt en hoe u en jij met Hem leert leven in mooie, gewone en moeilijke tijden.
Mijn vrouw en ik komen uit Reeuwijk, waar we nog altijd wonen. Mijn vrouw is docent lichamelijke opvoeding en mentor op de Driestar in Gouda. We hebben drie prachtige meiden ontvangen. Jikke van 13, Sophie van 11 en Julíe van 8. We zijn graag buiten en actief. Als jullie dit lezen genieten wij hopelijk van een paar weken vakantie. Daarna hoop ik u en jullie te ontmoeten!

Drs. F.J.M. (Rick) van Elk, kerkelijk werker