Koffiemoment actie financiën gemeente 11 februari

Geacht gemeentelid,

We hebben u de afgelopen tijd herhaaldelijk laten weten dat de financiële situatie in onze gemeente zorgelijk is. Dit komt door hoge onderhoudskosten van het kerkgebouw voor de komende jaren (meerjaren-onderhoudsplan), gestegen prijzen en het niet voldoende meestijgen van de inkomsten van de kerk. Dit heeft consequenties voor het beroepingswerk. In 2022 is hierover gesproken tijdens een gemeenavond, waarin we u hebben bijgepraat over het noodzakelijke onderhoud en de kosten die we verwachten.

Een aantal van jullie heeft ons vervolgens voorzien van goede raad of zelfs een aanbod gedaan om hierin een actieve rol te willen vervullen. Dit is de reden dat wij u weer benaderen. Graag willen we samen de schouders zetten onder de uitdagingen waarvoor onze gemeente staat op het gebied van onderhoud en de financiering daarvan.

We willen geen praatclub oprichten, maar met elkaar de handen uit de mouwen steken in concrete activiteiten en acties. Om dat handen en voeten te geven, nodigen wij u en jou uit voor een ‘koffiemoment’ op zaterdag 11 februari 2023 tussen 10:00 – 12:00 uur in de grote kerkzaal. Aanvullende ideeën en mogelijkheden ter verbetering van onze financiële situatie voor nu en in te toekomst zijn daarbij welkom. Denk daarbij aan: fondsenwerving, eenmalige acties, structurele oplossingen voor de langere termijn etc. etc.

We maken dan het liefst ook afspraken over het vervolg. Hierbij moet uiteraard rekening gehouden worden met uw beschikbaarheid, persoonlijke vaardigheden, interesses en mogelijkheden. Maar vele handen maken licht werk. En vele dubbeltjes vormen veel euro’s.

Uw medewerking en inbreng in tijd of ideeën wordt zeer op prijs gesteld en is nooit te klein. Het college van kerkrentmeesters bestaat uit zes ouderling-kerkrentmeesters: zonder uw en jouw hulp komen wij niet ver genoeg voor onze gemeente. Als u 11 februari komt, verneem ik dat graag even!

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,