Paaseitjesactie

Terwijl de ogen van de hele wereld gericht zijn op de Oekraïne, zijn de gevolgen van de oorlog ook steeds meer merkbaar in de levens van mensen hier.

Steeds meer mensen kunnen niet meer rondkomen en zijn aangewezen op de Voedselbank. In Katwijk worden momenteel 180 gezinnen ondersteund door de Voedselbank en hun aantal blijft stijgen. Reden voor ons, als diaconie om te kijken hoe we daaraan kunnen bijdragen. Er is in de coronatijd al eens contact opgenomen vanuit de diaconie van “De Lichtbron” om samen met de diaconie van “De Goede Herder” te kijken hoe we hierin gezamenlijk op kunnen trekken. U wordt daarvan op de hoogte gehouden.

Wat we al geruime tijd doen is met Pasen aan alle deelnemers van de Voedselbank een groet sturen in de vorm van een zakje paaseitjes. Een klein gebaar, welke met blijdschap ontvangen wordt. We hebben afgesproken dat we voorlopig uitgaan van 200 zakjes. Daar hebben we uw hulp weer voor nodig!

Op zondag 3 april, als we ook de afsluiting van het winterwerk hebben, kunt u uw bijdrage in de vorm van een zakje paaseitjes afgeven in de hal van de kerk. Lukt het u niet om te komen? Dan kunt u maandag 4 april van 19.00 uur tot 20.00 uur terecht via de zijingang van de kerk om daar uw bijdrage af te leveren. Laten we met elkaar ervoor zorgen dat we een bemoediging kunnen geven aan medemensen die in moeilijke omstandigheden leven. De diaconie rekent op u.

Ook is deze actie voor jongeren vrij eenvoudig om mee te doen. Een zak paaseitjes is nog wel te betalen. Zo lever ook jij een bijdrage om iets goeds te doen. Of jullie halen lege flessen op, waar statiegeld op zit. Van de opbrengst koop je dan de paaseitjes. Of……verzin zelf of samen met je vrienden iets…….gaat vast lukkenJ

Namens de diaconie,

Marijke Bor