Restauratie kerkramen gestart

Eindelijk hebben we groen licht gekregen voor de restauratie van onze kerkramen. We hebben toestemming nodig omdat ons gebouw een gemeentemonument is. In de komende weken zal een begin worden gemaakt met de restauratie en het isoleren van de glas-in-loodramen. Reden van de restauratie van de 72 jaar oude glas-in-loodramen is dat het lood slecht is en isolatie hard nodig. De restauratie gaat in vijf of zes etappes; twee ramen tegelijk. Op deze manier kunnen we de noodvoorziening steeds opnieuw gebruiken. We beginnen rechts achterin. Aangezien er steigerwerk aan te pas komt, kan het voorkomen dat dit op enkele zondagen nog voor een raam staat. Dit is echter niet altijd te voorkomen. Hoelang het geheel gaat duren is onbekend, de levertijden zijn momenteel lang.

Onder leiding van kerkrentmeester Hans van Duijn is op 3 oktober een begin gemaakt met de restauratie van de kerkramen.  De ramen zullen in dubbelglas worden verwerkt.  Hiermee zijn ze beter beschermd en hebben zo ook isolerende werking. Het werk wordt voor een deel uitgevoerd door vrijwilligers. Het aanbrengen in dubbelglas wordt uitgevoerd door een professioneel bedrijf. De komende maanden zal er een steiger in de kerk staan. Enkele banken zijn daardoor niet te gebruiken.

We hopen dat u en jullie er begrip voor hebben, dat deze werkzaamheden enige overlast veroorzaken.

College van Kerkrentmeesters