Samenvatting verslag kerkenraadsvergadering van 1 maart 2021

Ds. G. Binnendijk, consulent voor onze gemeente, maakte kennis met de kerkenraad.

Constantijn Heemskerk werd benoemd als tijdelijk voorzitter.

Vooruitkijkend naar opvolging besloot de kerkenraad om een beschrijving te maken van wat er van de voorzitter verwacht wordt.

De kerkenraad voerde het gesprek over de plaatsing van een artikel in Kerkewerk. Naar aanleiding hiervan hebben we in breder verband de huidige manier van werken binnen de kerkenraad besproken en hierop gereflecteerd. Naar aanleiding daarvan hebben we geconcludeerd dat de huidige manier van werken binnen de kerkenraad aandacht vraagt en wordt unaniem besloten om hiermee aan de slag te gaan.

De financiële meerjarenraming ten behoeve van de aanvraag van de solvabiliteitsverklaring (in het kader van het beroepingswerk) werd deze vergadering ingebracht, maar nog niet inhoudelijk besproken.

Nieuw advies PKN coronamaatregelen, kerkrentmeesters behandelen dit en brengen advies uit aan de kerkenraad.

Kerkrentmeesters informeerden de kerkenraad over de stand van zaken beroepingswerk. Er is melding van losmaking gedaan op 18 februari en verwerkt op 22 februari door PKN en correspondentie over aanvraag solvabiliteitsverklaring.