Samenvatting verslag kerkenraadsvergadering van 11 maart 2021

Tijdelijk moderamen werd benoemd. Constantijn Heemskerk (tijdelijk voorzitter), Anja van der Wel (tijdelijk scriba) en Marijke Bor. Kerkrentmeesters zullen op roulatiebasis deelnemen aan het moderamenoverleg.

In juli zullen we evalueren en op basis hiervan kijken hoe verder te gaan. De verwachting is dat we in juli een stuk verder zijn op een aantal onderwerpen:

• een besluit over het profiel van onze nieuwe predikant,
  • een besluit hoe de financiële meerjarenraming sluitend wordt gemaakt ten behoeve van de solvabiliteitsverklaring van de PKN en voor hoeveel procent (parttime of fulltime) we onze nieuwe predikant kunnen aanstellen,
  • een besluit over de visie op gemeente-zijn en
  • de benoeming van de beroepingscommissie die dan van start is gegaan.

De voorbereidingscommissie is sinds afgelopen najaar bezig met het opstellen van een profiel voor onze nieuwe predikant en de visie op gemeente-zijn en er is inmiddels al veel afgerond.

Het moderamen zal een voorstel doen over de bemensing van het crisispastoraat.

Op de actielijst hebben we geplaatst:

• onderzoek naar mogelijkheid livestream bij rouwdiensten.
  • onderzoek naar vervanging geluidsinstallatie kerk.

Het consistorie zal bespreken hoe om te gaan met de nazorg bij overlijden.

Kerkenraad sprak over de uitvoering van het Heilig Avondmaal op Goede Vrijdag.

Als kerkenraad spraken we af hoe we elkaar op de hoogte houden van pastorale zaken in de gemeente.