Extreme weersomstandigheden!

Wij wensen de gemeente altijd hartelijk welkom in onze kerk. Het kan echter wel eens gebeuren dat het KNMI adviseert om binnen te blijven. De kerkenraad wil niet dat iemand gevaar loopt. Daarom kan – als het echt nodig is – worden besloten om een kerkdienst niet door te laten gaan. Zo’n besluit hangt van verschillende omstandigheden af.  Ook moet een predikant – die mogelijk van ver moet komen – bereid zijn om met slecht weer naar Valkenburg te komen.

Een paar weken geleden deed een dergelijke situatie zich bijna voor. Toen is in de ochtenddienst gemeld dat de avonddienst misschien niet zou doorgaan. Gelukkig kon de dienst toen wel doorgegaan.

Een probleem is dat we niet alle gemeenteleden kunnen bereiken met een bericht dat een kerkdienst onverwacht niet doorgaat. Wel is het mogelijk dit op onze website te publiceren.

Mocht u twijfelen of een dienst doorgaat, dan adviseren wij om dit even op de website te checken. Zo’n bericht zullen we dan op de startpagina van de website plaatsen o.a. ook bij de gegevens van die betreffende dienst.

Wie nog niet erg bekend is met de website, adviseren wij om daar eens een kijkje te gaan nemen. Dan wordt het in voorkomende gevallen ook eenvoudiger om daar het laatste nieuws op te halen.

Het adres van de website is: www.hervormdegemeentevalkenburg.nl  Zie ook achterin het kerkblad Kerkewerk.

Met vriendelijke groeten,

De scriba,