Terugblik Talentenveiling en Voorjaarsmarkt 2023

Wat hebben we met elkaar een fantastische opbrengst opgehaald tijdens de Talentenveiling en de Voorjaarsmarkt! Dit hebben we echt met elkaar als gemeente gedaan en naast de geweldige opbrengst geeft dat ook een heel fijn gevoel. Nu dan ook vanuit de bazaarcommissie een hartelijk dank aan iedereen die op welke manier dan ook een bijdrage heeft geleverd aan dit succes.

Voor wie er niet bij heeft kunnen zijn in het weekend van 17 en 18 maart nog een kort verslag:

Woensdagavond en donderdagavond hebben er mensen geholpen om alle spullen van zolder naar de zalen te brengen en was er hulp bij het inrichten van de zalen. Vrijdagavond heeft het rad volop gedraaid en hebben de verkochte lootjes voor het rad en de aangeboden kavels voor een enorme opbrengst gezorgd. Onze goed geklede veilingmeesters wisten de sfeer er goed in te brengen en ook de prijzen goed op te drijven. Het was een goed bezochte en ontzettend gezellige avond.

De volgende ochtend waren we weer vroeg in touw om de laatste dingen klaar te zetten voor de Voorjaarsmarkt. Voor 10:00 uur stonden de eerste bezoekers al voor de deur. Mensen waren enthousiast aan het zoeken tussen de boeken en puzzels, kochten bloemen en handgemaakte artikelen, bleven gezellig een bakje koffie met taart eten en tussen de middag was het gezellig druk met het bestellen van de heerlijke broodjes, tosti’s en soep. Kinderen vermaakten zich prima beneden in de zaal met de spelletjes, bingo, schminken en kochten nog wat bij het tweedehands speelgoed. Ook de beautysalon is goed bezocht en mensen kwamen hier weer ontspannen en stralend vandaan. We hebben veel gemeenteleden gezien, maar ook andere bezoekers. De sfeer was ook deze dag erg goed. Al met al: voor herhaling vatbaar!

Ada, Corrie, Jacqueline, Marion, Marrianne, Marjolein en Sophia

Met dank aan Marjolein voor het verslag van de actiedagen! De kerkenraad sluit zich hierbij aan. Wat een mooi stuk gemeentezijn en wat een opbrengst: € 12.000,–! Dank aan de commissie en de vele anderen die zich ingezet hebben in het organiseren, mensen die prijzen of diensten ingebracht hebben, sponsoren, allen die geholpen hebben door te komen en te kopen.

Een mooie bijdrage voor het grote project van de restauratie van de glas-in-loodramen. Als u de kerk bezoekt, heeft u kunnen zien dat er hard gewerkt wordt hieraan. Onze vrijwilligers Hans en Nico hebben hier al vele uren in zitten. We zijn dankbaar dat zij dit voor de gemeente willen doen.

Hierbij nog de oproep om de datum vrijdag 21 april a.s. alvast in de agenda te zetten. Gospelkoor Living Words is bezig een sing-in te organiseren, waar we het koor zullen horen en ook anderen zijn uitgenodigd mee te zingen en we kunnen dan ook niet zonder u. Van harte uitgenodigd mee te zingen. Ook van deze avond zal de opbrengst ten goede komen aan de restauratie van de glas-in-loodramen.

Hartelijke groet,

Anja van der Wel