Verslag Gastenmiddag 29 maart

In een goed gevulde kerkzaal van de Hervormde Gemeente werden de aanwezigen op

29 maart 2023 welkom geheten door mevr. M. Bor-Buringa, voorzitter van de diaconie.

Afgaande op het programma van deze middag beloofde het een mooie en zinvolle bijeenkomst te worden. En die gedachte is ten volle tot zijn recht gekomen.

Na deze inleidende opening werd de meditatie naar aanleiding van 1 Petrus 1: 3-9 verzorgd door onze kerkelijk werker drs. F.J.M. van Elk.

In dit Bijbelgedeelte schrijft Petrus dat de beproeving van ons geloof van groter waarde is dan goud dat ondanks dat het een edelmetaal is toch vergaat in het vuur.

Ondanks allerlei verzoekingen die in ons leven op ons pad komen, mag het geloof een vaste rots van ons behoud zijn en mogen we daaruit leven.

Met dankgebed en een lied uit de bundel van Joh. de Heer werd de meditatie afgesloten.

Hierna kreeg mevr. Miep van der Woude het woord over haar werkzaamheden van vroeger en nu. Uit haar boeiende betoog bleek dat zij bij veel patiënten in “De Wilbert” en “Jeroen” die in de laatste fase van leven waren gekomen een luisterend oor en een bemoedigend gesprek had voor patiënt en familie.

Luisteren naar die mensen en proberen tot steun te zijn zonder daarbij indringende vragen te stellen in haar/hun laatste levensfase.

Een hartelijk applaus en een dankwoord aan het adres van Miep van der Woude gaven blijk van de boeiende en leerzame herinneringen uit haar verleden waarbij de lach niet ontbrak.

Met de aangeboden consumpties en een heerlijke broodmaaltijd waarbij de soep niet ontbrak werd deze gastenmiddag afgesloten.

Bij de uitgang werd iedereen verrast met een bloemrijk geschenk en de goede wensen voor de komende paasdagen. Een ieder ging voldaan en met vele indrukken van deze middag  huiswaarts.

Heel veel dank aan de dames van de Diaconie en van de Hervormde Vrouwen Dienst die voor de aanwezigen deze zinvolle middag hebben georganiseerd.

Wat hebben jullie ons verwend!

Dank,

Wim van de Velde

De opbrengst van de collecte die werd gehouden tijdens de gastenmiddag heeft het mooie bedrag opgeleverd van 200 euro!

Alle gevers hartelijk dank