Kinderdienst

Voor alle kinderen van onze kerk die op de basisschool zitten is er iedere zondag kinderdienst. Tijdens de kerkdienst, net voordat de dominee met zijn preek begint, gaan wij naar onze eigen ruimtes en we zitten dan in 4 groepen op leeftijd bij elkaar. Groep A zijn de kinderen van schoolgroepen 1 en 2, Groep B zijn de kinderen van groep 3 en 4 van de basisschool, Groep C die van schoolgroep 5 en 6 en groep D zijn de kinderen van schoolgroep groep 7 en 8. In onze eigen groepen wordt wekelijks een Bijbels verhaal gelezen of verteld, we zingen en we doen een puzzel of knutselwerkje over het verhaal. Als de kerkdienst bijna is afgelopen komt de koster ons roepen en gaan we terug naar de kerk en we krijgen van de dominee Gods Zegen mee naar huis. Op zondagmiddag voor de Kerst is onze kerstviering en als er een kindje gedoopt wordt in de kerk zingen we ook altijd een liedje voor de ouders en hun baby.

In de zomer en kerstvakantie is het geen kinderdienst maar dan is er wel kindernevendienst voor de kinderen van groep 1 t/m 4 van de basisschool. Die gaan dan alleen tijdens de preek van de dominee naar hun eigen zaal en zitten dan met alle kinderen bij elkaar in één groep.

In groep 8 neem je afscheid van de kinderdienst tijd en maak je de overstap naar de follow me. Met alle kinderen die afscheid nemen maken we er dan een feestelijke dienst van. Wij hebben weer veel zin in het nieuwe seizoen; komen jullie ook?

De leiding en hulpleiding van de kinderdienst,

Tijden:.

Tijdens de zondagochtenddiensten