20 mei gemeente-avond over onze nieuwe predikant

Na de gemeente-avond over onze gemeentefinanciën willen wij donderdag 20 mei van 20.00 tot 21.30u een gemeente-avond houden over het profiel van onze nieuwe predikant. Wij hopen dat die net als de vorige avond goed zal worden bezocht.

Ter voorbereiding van de komende gemeente-avond zullen wij na Hemelvaart een conceptversie van het profiel van onze nieuwe predikant per brief bij u bezorgen zodat u die alvast kunt lezen ter voorbereiding van de gemeente-avond. U krijgt daarbij ook een toelichting van de voorbereidingscommissie die het conceptprofiel heeft opgesteld. De voorbereidingscommissie (bestaande uit Erik van Duijn, Joke van der Meij, Hans van der Does, Marnix Boers, Anja van der Wel, Marijke Bor en ondergetekende) heeft in opdracht van de kerkenraad dit conceptprofiel opgesteld op basis van de antwoorden vanuit onze gemeente op de vragenlijst die ter voorbereiding van het beroepingswerk vorig najaar is uitgezet binnen onze gemeente.

Mocht u na het lezen van het conceptprofiel en de toelichting vragen hebben, dan willen wij u vragen om die voorafgaand aan de gemeente-avond alvast door te geven aan Anja van der Wel. Haar contactgegevens vindt u op de achterkant van het Kerkewerk. Het betreft nadrukkelijk een conceptversie van het profiel, want wij willen graag weten wat u ervan vindt. Na de gemeente-avond op 20 mei zullen wij een besluit nemen over het definitieve profiel van onze nieuwe predikant.

Tijdens de gemeente-avond zullen wij het conceptprofiel van onze nieuwe predikant aan u toelichten en uw vragen hierover beantwoorden. Verder zullen wij tijdens deze gemeente-avond de uitkomsten van de online vragenlijst over onze gemeentefinanciën aan u toelichten en de wijze waarop wij als kerkenraad de meerjarenraming sluitend willen maken om daarmee een solvabiliteitsverklaring van de PKN te kunnen aanvragen. Deze verklaring hebben wij nodig voor ons beroepingswerk.

Voor nu willen wij u vragen om 20 mei in uw agenda te zetten. Wij zullen een link op onze website zetten, waarmee u kunt deelnemen aan de gemeentevergadering. U kunt ook rechtstreeks verbinding maken via het YouTube account van onze gemeente. Vragen en opmerkingen kunt u tijdens de gemeente-avond stellen via telefoon (06 – 20 47 35 72 en 06 – 27 04 08 41) of WhatsApp (06 – 52 64 20 76). Uw vragen en opmerkingen worden genoteerd en op een later moment tijdens de gemeente-avond beantwoord.

Hopelijk tot 20 mei!

Namens de kerkenraad,